2017. május 8., hétfő

Május 1.

Azt még nem is írtam, hogy merre jártunk május 1-én.
Az biztos volt, hogy valahova menni akarunk,  de uticél nem volt sokáig.  Nézegettük az ország különböző pontjain a rendezvényeket, de olyan igazi-igazi nem volt köztük.  Erre Zoli feldobta, hogy úgyis jó idő lesz,  menjünk Hegyestűre. Hát menjünk.
Reggel jó időben sikerült elindulni.  Első megálló Füreden volt.  Kissé elkeseredve láttuk, hogy a kikötőnél a nagy parkolót egy az egyben megszűntették. Na nem is szoktunk ott parkolni, deeee egy brutálisan nagy építési terület lett az egész...  Hát bakker szálloda lesz...  Állítólag.  Valahogy nem tudom elhinni...  Az egy csudazöld árnyas parkoló volt,  mindig dugig autókkal....
Hogy kicsit vigasztalódjunk, sétáltunk egyet a kikötőben,  a sétányon. Ittunk savanyú vizet,  megsimiztük a halász és révész csizmáját. ... És tovább álltunk.  Csopakon megnéztük hogy helyileg hol lesz a szállásunk nyaraláskor. Ezután ebédre Gyula bácsinál a strandon ettünk hekket.
Újból autóba szálltunk és meg sem álltunk Hegyestűig. Hát így, melegben eső nélkül sokkal jobb élmény volt.  Felmásztunk a tetejéig. Na jó, egy ösvényen felsétáltunk. Na jó, mire felértünk majd kiköptem a tüdőmet :-) nem nagyon,  de majdnem.  Gyönyörű a kilátás.  És hihetetlenül meleg volt.  Ennek okát mire leértünk meg is fejtettük. A tippünk: bazalt, fekete,  és szinte visszasugározza a magába szívott meleget.  És érdekes módon ott nem fújt a szél.
Még kicsit sétáltunk a hegy bejárható részein és nekivágtunk a hazavezető útnak.
A fiúk alig hagytuk el a Balatont el is aludtak.  Ha hagyjuk őket tuti hazáig durmolnak, de gonosz módon félúton zenét kapcsoltam,  mert így esélyes volt, hogy itthon nem virrasztanak hajnalig.